Skip to content

Detetov memorandum

oktobar 22, 2011

– Nemojte sa mnom na silu. To me uči da se jedino sila uvažava. Radije ću reagovati na savet
– Nemojte obećavati. Možda nećete moći održati obećanje, pa ću izgubiti poverenje u vas.
– Nemojte da se osecam manjim nego što jesam. Zbog toga ću glumiti da sam ‘veliki’.
– Nemojte umesto mene činiti stvari koje mogu učiniti sam. Zbog toga se osecam kao beba, a mogao bih vas početi dozivljavati kao sluge.
– Nemojte da moje loše navike obuzmu svu vašu pažnju. To me samo ohrabruje da nastavim.
– Nemojte me ispravljati pred drugima. Biću mnogo pažljiviji ako sa mnom razgovarate tiho i nasamo.
– Nemojte o mom ponašanju razgovarati za vreme svadje. Ne znam zasto onda slabo čujem, a i nisam sklon saradnji. U redu je da se preduzmu potrebne mere, ali diskusiju odložite za kasnije.
– Nemojte mi držati pridike. Iznenadili biste se kako dobro znam sta je pravo, a šta krivo.
– Nemojte stalno prigovarati. Ako to budete radili, moraću se početi praviti gluv.
– Nemojte zahtevati objasnjenje za moje ponasanje. Ponekad zbilja ne znam zašto sam nešto učinio.
– Ne precenjujte moje ponašanje. Lako me je zastrašiti, pa počnem lagati.
– Nemojte zaboraviti da volim eksperimentsati. Ja iz toga učim, pa vas molim da budete strpljivi.
– Nemojte me štititi od posledica. Moram učiti na iskustvu.
– Ne odbijajte me kad tražim odgovore na normalna pitanja. Ako me odbijete, videćete da ću prestati ispitivati, a informacije ću tražiti negde drugde.
– Nemojte mi govoriti da ste idealni i nepogrešivi. S takvima je teško živeti.

From → O deci

One Comment
  1. Sve apsolutno tačno. I divno je kad uspemo da ih zaista slušamo, toliko toga se od njih može naučiti.

Ostavite odgovor

