Skip to content

Mika Antić

februar 17, 2012

Ne znam kako se zove, i da li se zove ova pesma, ali mene je pronašla, možda, samo možda,  i Vas negde nadje:

 

Ogroman je trud moga razmišljanja ove noći.

Ništa ja ne znam o znanju, sine moj.

Istorija otkrića možda i nije red, nego

nered radoznalosti nas koji sve više znamo

da ne znamo.

 

Tebe ce učiti znanju, ali se ne rugaj neznanju.

Evo da ti pročitam poruku Karela Čapeka:

„Zamisli onu tišinu, koja bi nastala na

svetu, kad bi ljudi govorili samo ono što znaju.“

 

Muka je sve to sa znanjem, veruj mi. Ono se

zasiti sebe i prestaje da saznaje. Neznanje

je početak hiljadu novih početaka. I nemoj

ga se nikad stideti.

 

Svetlost znanja je slična svetlosti vasione.

Sve su se misli dogodile odavno, kao

zvezde.

Lepota traženja nije u nalaženju, nego u našoj

odluci da tražimo.

 

 

Ja, koji ne znam sta je čulo starosti i samoće,

jer okružen sam stalno ogledalima dečjih

očiju, posmatram ovaj život kao nešto

šareno,

kao mnogostruki oblik, ogromni luna-park,

kao vrtešku igre i vrtešku neznanja koja

je kruna mudrosti.

 

Izlazim iz svog tela. Pevac sam i otac himni.

Lutam po udaljenim mestima. Opsenar

sam i svetac koji je sišao sa freske.

Možeš me upotrebiti kao nalepnicu.

 

Umem da oblikujem vatru dlanovima i

hodam po peni reka i okeana. Učenja kažu

da je to nemoguće. A vidiš, moguće je,

jer sve činim neznanjem.

 

 

Badava Njutnova razglednica: »Priroda nije

slična tebi, već sebi samoj“.

Ima ih koji su verovali i starom Sokratu:

„Onaj ko ne zna, samo bi trebalo da se

seti sebe“.

„Jer znanje se“ – kaze Platon – „u ljude ne

unosi učenjem. Donosiš ga rodjenjem na

ovaj svet“.

 

Ne znam kome da verujem. Najbolje ti je

da pitaš Ajnštajna. Taj je sve izbrisao,

i sve počeo iz početka.

 

Brižljivo neguj neznanje i razlikuj se od

onih koji, ošamućeni od sreće, likuju što

uspevaju na nov način da izgovore neku

potpuno istu stvar.

 

*Miroslav Antić*

From → Lepe reči

One Comment
  1. Nađe ova pesma i mene i zato Vam hvala na postojanju ovog bloga. Divan izgled i sadržaji.

Ostavite odgovor

